Kom je ergens niet uit? Hieronder staan een aantal veelgestelde vragen. Bovendien hebben we een vernieuwde JAM! supportpagina, waar we nog veel meer kwesties hebben uitgelegd voor zowel werknemers als werkgevers. Hier staan ook de antwoorden op allerlei vragen met betrekking tot MyJAM!. Staat jouw antwoord er niet tussen, of is deze niet volledig? Neem gerust contact met ons op!
Bel ons: +31 (0)20 779 6701, WhatsApp ons: +31 (0)20 891 5075 (klik om direct een bericht te sturen) of stuur een e-mail: data@jamhoreca.nl

Categorieën

Algemeen

Wanneer blijkt dat u handen te kort komt in uw zaak dan kan JAM! verzorgen dat deze open diensten worden opgevuld. Als aanvulling op onze administratieve services hebben wij een eigen poule met werknemers die we flexibel kunnen inzetten. Heeft u behoefte aan personeel voor een langere termijn? Dan kunnen wij ook werknemers werven en sollicitatierondes houden.

JAM! verzorgt op verzoek eventueel ook payroll in andere branches. Indien u een onderneming in een andere branche heeft, is het verstandig contact met ons op te nemen.

Wanneer u overstapt op de payroll services van JAM! nemen wij zowel bestaande als nieuw inkomende contracten van u over. Uw werknemers krijgen bij JAM! zonder problemen een nieuw contract dat het huidige contract vervangt. Dit betekent dat u eenvoudig ook uw huidige personeel kunt onderbrengen bij JAM!.

Met payroll van JAM! komt uw personeel juridisch gezien bij ons in dienst. Uw werknemers zullen voortaan door JAM! worden uitbetaald. Op het loonstrookje zien uw werknemers het JAM! logo. Op de werkvloer verandert er echter niets. U blijft geheel zelf verantwoordelijk voor de uitvoerende werkzaamheden.

JAM! kiest de betaalmomenten in overeenstemming met uw wensen. Standaard houden wij dezelfde betaalmomenten aan die uw organisatie altijd heeft gehanteerd of wenst te hanteren. De opties omvatten, bijvoorbeeld, wekelijks, vier wekelijks of maandelijkse verloning.

Wanneer uw werknemers in dienst komen bij JAM! wordt de ABU-cao van toepassing: de cao voor uitzendkrachten.

Wanneer een van uw werknemers ziek wordt, meldt de betreffende medewerker dit bij u en bij JAM!. Wij zijn verantwoordelijk voor het gehele beleid bij ziekte. In navolging van reguliere wet- en regelgeving, betalen wij uw werknemer gewoon door en begeleiden hem of haar bij re-integratie. U heeft hier dus geen enkel omkijken meer naar. En de kosten van doorbetaling komen voor onze rekening.

Payroll

De payroll services van JAM! zijn interessant voor iedere organisatie, ongeacht de grootte van het werknemersbestand. Met de payroll services van JAM! bent u verzekerd van de meest nauwkeurige afhandeling van al uw personeelszaken. U hoeft niet langer uw hoofd te breken over (veranderende) regel- en wetgeving omdat JAM! dit werk van u overneemt. Uiteraard worden uw werknemers altijd correct en op een vaste dag uitbetaald. Bij vragen en informatie naar services, kunt u altijd contact opnemen met uw persoonlijke contactpersoon bij JAM!.

Met payroll neemt JAM! het juridisch werkgeverschap van u over. Uw personeel komt bij ons op de loonlijst te staan. Bovendien nemen wij alle risico’s en administratieve verantwoordelijkheden van u over. Bij enkel het uitbesteden van de loonadministratie blijven risico’s en administratieve verantwoordelijkheden uw eigen werklast.

Met payroll neemt JAM! een deel van het werkgeverschap van u over. Uw werknemers komen bij ons op de loonlijst. Ondanks dat uw werknemers formeel bij JAM! in dienst zijn, werken zij alleen voor u. Dit is het grootste verschil in vergelijking met het inhuren van uitzendkrachten, die normaliter worden ingezet bij verschillende opdrachtgevers. Daarnaast blijft u zelf verantwoordelijk voor de werving en selectie van werknemers. Ook dit komt normaliter bij uitzendwerk voor de rekening van het uitzendbureau.

Payroll betekent het uitbesteden van het administratieve werkgeverschap. Dagelijks leidinggeven blijft dus gewoon uw verantwoordelijkheid. In de praktijk deelt u het werkgeverschap met JAM!. U blijft verantwoordelijk voor alle uitvoerende werkzaamheden; denk hierbij aan werving en selectie van personeel, begeleiding, training, inroosteren etc. Daarnaast dient u zelf een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Hier staat tegenover dat JAM! de administratieve taken binnen uw organisatie overneemt en al het nodige papierwerk verzorgt.

De omrekenfactor per gewerkt uur bestaat uit verschillende elementen. Het tarief is opgebouwd uit de reguliere werkgeverslasten, zoals het loon, premies en belastingen, vakantiedagen en vakantiegeld, en een reservering ter dekking van ziektekosten. Daarbovenop komt een marge voor JAM!.

JAM! hanteert een vaste omrekenfactor per gewerkt uur. Deze factor vormt een opslag ten opzichte van het brutoloon. De omrekenfactor dekt alle payrollkosten. Zo wordt u nooit geconfronteerd met een naheffing. Daar staat tegenover dat uw werkgeverskosten zullen dalen – in de meeste gevallen bespaart u tot zelfs 5%.

Zeker weten wat payroll voor uw organisatie kost? Of hoeveel kosten u kunt besparen? Doe dan de kostencheck of vraag dan vrijblijvend een offerte aan.

Met payroll neemt JAM! het juridisch werkgeverschap van u over. Uw werknemers komen wettelijk gezien bij JAM! in dienst. Zij staan dus bij ons op de loonlijst maar bij u op de werkvloer. Personeelsadministratie en gerelateerde risico’s en verantwoordelijkheden besteedt u uit aan JAM!.