Ron Blaauw is al jarenlang van vaste waarde in het horecalandschap, zo stelt Entree Magazine. Met zijn vernieuwende concepten toont hij zijn creativiteit, visie en lef. JAM! is blij met de samenwerking met de eigenaar van de Ron Gastrobars, die telkens weer met initiatieven komt om de horeca te boosten.
Onverwachte prijs
Ron Blaauw werd bij de Entree Awards 2021 tot ‘Ondernemer van het Jaar’ benoemd. Voor deze award maakt Entree Magazine van tevoren geen genomineerden bekend. Blaauw zag dit niet aankomen. Een geweldige, onverwachte prijs dus!
In september zijn ze in Ron Gastrobars enthousiast gaan bereiden met plantaardige ‘New-Meat.’
Duurzaam, nagebootst ‘vlees’
Eén van de laatste vernieuwingen die in Ron Gastrobar is doorgevoerd, is het gebruiken van een plantaardige vleesvariant uit Israël, genaamd ‘New-Meat.’ Dit vlees is afkomstig van de start-up Redefine Meat, die met één 3D-printer net zoveel ‘New-Meat’ produceert als 100 koeien. Blaauw begon in september vorig jaar met het bereiden van ‘New-Meat’ en werd enthousiast over het ‘echte vleesgevoel.’ Het uiteindelijke doel van Ron Blaauw is om een menukaart in zijn restaurants te hanteren die zestig tot zeventig procent groen zijn.
Bij Ron Blaauw staan biologische en duurzame producten centraal.
Geen zorgen voor de vleeseter, maar wel tips
Ron Blaauw wil het ‘absoluut eten van vlees’ kwijt in de toekomst. Is het uiteindelijke doel dan alleen maar plantaardige producten? Blaauw stelt dat dit niet het streven is. Mensen zullen altijd behoefte hebben aan echt vlees. Het enige dat de bevlogen ondernemer wil meegeven, is dat het een stuk minder kan, en dat je nu dus perfect nagebootst nepvlees tot je beschikking hebt als vervanger. Nog een groene gerechten tip: de Romaine sla met groene curry, avocado en meloen loopt erg goed bij Ron Gastrobar. Bestellen!
De samenwerking met JAM!
JAM! werkt ondertussen alweer zeven jaar samen met de Ron Gastrobars. Dit begon met één zaak en inmiddels verloont JAM! de medewerkers voor negen zaken. En dit gebeurt tot volle tevredenheid, stelt Blaauw. ‘Ze nemen ons heel veel werk uit handen, en bovendien denken ze met je mee. Het geeft ons een hele hoop minder stress.’ Bekijk hieronder de video om meer te weten te komen over de samenwerking.
Op de hoogte blijven
JAM! werkt al jaren samen met horecazaken zoals The Breda Group, Renato’s en The Harbour Club. Kom er meer over te weten via onze nieuwspagina en social media (Instagram, Facebook, LinkedIn). Zo lees je hier meer over alle relaties die in de Gault&Millau gids worden vermeld!