horecazaak lockdown remoht

Wieteke Vonk

Een volle horecazaak na de lockdown. Hoe lukt dat?

De verplichte sluiting van iedere horecazaak zorgt al maandenlang voor een vervreemdend straatbeeld tijdens de pandemie. Toch liggen de draaiboeken voor een heropening van de branche al klaar. De aanpassingen voor een corona-proof horecazaak zijn in de meeste gevallen allang gedaan: denk maar aan spatschermen, een ruime zitindeling en een desinfecteermiddel bij de deur. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw café, lunchroom of hotel overdag meteen weer zoveel mogelijk gasten aantrekt? REMOHT speelt hierop in door samen met ondernemers in de horecabranche een werkplek aan te bieden aan thuiswerkers. Op deze manier vul jij je zaak en vindt een ‘remote worker’ zijn favoriete werkplek in tijden van het nieuwe normaal én daarna.

horecazaak lockdown remoht
Nu zijn alle tafels nog leeg, maar na de horeca-opening zorgen remote workers weer voor een hoop omzet

Remote werkers als gast

De tendens is blijvend aan het veranderen: thuiswerken zal ook na de coronacrisis voor een grote groep professionals de voorkeur hebben. Het verschil zit ‘m in de bredere definitie van thuiswerken, want ook de koffiezaak om de hoek dient als bureau. Samen met REMOHT zorg je ervoor dat je als ondernemer een halve of hele dag een plek in je horecazaak aan een thuiswerker aanbiedt. Het is hierbij natuurlijk handig dat de thuiswerker niet ter plekke hoeft te vechten om een zitplaats. Die plek is namelijk voor aankomst al gereserveerd! Via het platform van REMOHT zien gebruikers welke locaties bij hen in de buurt een plek beschikbaar hebben. Deze reserveren ze door middel van een abonnement of via een online betaling.

Nieuwe inkomstenbron voor je horecazaak

Voor horeca-ondernemers heeft een samenwerking met REMOHT meerdere plussen. Niet alleen kun je de ruimte in je zaak optimaal benutten; het zorgt er ook voor dat je tent meer naamsbekendheid krijgt. Bovendien vergroot je je inkomstenbron door middel van cross-selling. Denk bijvoorbeeld aan een speciaal luncharrangement voor thuiswerkers. Nu zijn sommige dagen in je zaak natuurlijk drukker, en kun je dan geen thuiswerkers een plaats bieden. Door de flexibiliteit van REMOHT bepaal je zelf van dag tot dag het aantal plekken en dagdelen. Zo creëer je een stabiele inkomstenbron.

horecazaak lockdown remoht
Cross-selling door middel van speciale arrangementen leidt tot een extra inkomstenbron

Samenwerking met REMOHT

The Unbound, een boutique hotel met cabins en suites, werkt sinds de coronatijd samen met REMOHT. Hun ruimtes zetten zij nu in als flexibele werkplekken: ‘Wij willen onze gasten de ervaring bieden die zij van ons gewend zijn. Het platform van REMOHT is overzichtelijk en geeft toegang tot een breder netwerk van flexibele werkers. Al met al, een fijne samenwerking!’

Ben je zelf benieuwd geworden naar een samenwerking met REMOHT? Mail dan naar JAM!’s Communicatie Manager Wieteke voor extra informatie.

Via het REMOHT platform bied je flexibel werkplekken aan in jouw café, hotel of lunchtent

JAM! tijdens corona

Wil je weten hoe het onze klanten vergaat tijdens de coronacrisis? Eerder deelden we al een artikel over het scherp houden van je personeel tijdens de horecasluiting. Bovendien schrijft chef Sacha Visser van STEK Amsterdam regelmatig columns over de coronaperiode. Houd onze nieuwspagina en social media kanalen (LinkedInInstagram, Facebook) in de gaten voor meer updates.