Wieteke Vonk

De JAM! Academy: horecatrainingen voor een hogere productiviteit en meer plezier

Wat maakt een horecamedewerker tot een bedieningstopper, een keukentijger of een afwasheld? Juist: zijn/haar gastvrijheid, service en kwaliteit! Natuurlijk zijn deze eigenschappen gedeeltelijk toe te wijzen aan iemands karakter, maar een hoop valt ook aan te leren. En dat begint bij een goede basis. Daarvoor zijn wij de JAM! Academy gestart, waar klanten van JAM! de mogelijkheid hebben om hun personeel horecatrainingen te laten volgen. Oftewel: het is een investering die niet achter mag blijven in een succesvolle horecaonderneming.

Wat houdt de JAM! Academy in?

In de JAM! Academy vind je een groot aantal basistrainingen: denk hierbij aan een algemene introductie, sociale hygiëne en mise-en-place. Ben je juist op zoek naar een portie verdieping voor je medewerkers? Dan zijn er verdiepingscursussen voor bijvoorbeeld wijn en bier, maar ook voor bedrijfsleiders. De theorie hierin is afkomstig van HorecaHero. Deze trainingen zijn binnen een handomdraai voor je medewerkers uit te voeren. De JAM! Academy is namelijk te vinden via het dashboard van MyJAM!: het gloednieuwe online portal van JAM!. Dat is voor zowel klant als medewerker heel gemakkelijk te spotten!

 

Daarnaast kun je zelf checken door wie deze trainingen zijn uitgevoerd. Wil jij dus graag dat al jouw nieuwe medewerkers de training ‘Gastvrijheid’ volgen op het moment dat ze worden aangenomen? Geen probleem: deze medewerkers krijgen een uitnodiging voor de desbetreffende training en kunnen meteen aan de slag. Alle trainingen bevatten eventueel een tijdslot en moeten dan binnen een bepaalde tijd afgerond zijn. Lukt een medewerker dit niet, dan krijg jij hier een melding van. Natuurlijk kun je zelf het tijdslot verruimen of verkrappen.

Hoe ziet zo’n horecatraining eruit?

De training bestaat uit een algemene instructie, relevante informatie en testvragen. Na elk stukje informatie volgen er vragen die betrekking hebben op deze info. Op die manier kun je precies testen of je medewerker de kennis heeft opgeslagen! De soort vragen lopen erg uiteen: zo zijn er ABC-formats, ‘juist/onjuist’ mogelijkheden en vragen waarbij je twee antwoordopties aan elkaar koppelt.

JAM! Academy gastvrijheid training

Het standaard slagingspercentage van een horecatraining ligt op 80%, wat betekent dat een medewerker dat percentage aan vragen goed moet beantwoorden. Dit niveau kun jij als leidinggevende aanpassen. Is een medewerker gezakt voor zijn cursus? Dan krijg jij hier een melding van. Het is mogelijk om via de JAM! Academy een afspraak in te plannen met een medewerker, zodat je de testuitslag kunt bespreken. Tevens ben je in staat om bijvoorbeeld een trainingsdag voor een groep medewerkers in te roosteren, zodat iedereen tegelijk een horecatraining maakt.

JAM! Academy gastvrijheid training vraag

Jouw eigen training op maat

Niet alleen kun je gebruik maken van de bestaande JAM! Academy trainingen; het is ook mogelijk om met ons een eigen online cursus te creëren. Wij hebben alle kennis en expertise in huis om horecatrainingen op maat te maken voor jouw horecazaak. Heb jij dus een bepaald format in gedachten of is er al een onboarding voor je medewerkers die je graag om zou willen zetten naar een online cursus? Het kan allemaal werkelijkheid worden! Wij werken met een jong dynamisch team en de nieuwste software, zodat we voordelig en snel de mooiste trainingen kunnen ontwikkelen.

Interesse gekregen?

Je kunt geheel vrijblijvend contact opnemen met onze Marketing & Communicatie Specialist Paul (e-mailadres: paul.bergsma@jamhoreca.nl). Hij bekijkt graag de mogelijkheden met je. Zorg er daarnaast voor dat je onze social media pagina’s volgt (LinkedIn, Facebook en Instagram) voor meer updates over MyJAM! en de JAM! Academy. Heb je de MyJAM! app nog niet gedownload? Dan kun je dat hieronder doen door op één van de knoppen te klikken.