De samenwerking met JAM! aangaan

Hoe gaat een overstap naar JAM! in zijn werk? Hier geven we graag antwoord op. We zetten alvast de belangrijkste antwoorden voor je op een rijtje:

Wat betekent het voor de medewerkers?
Bij een samenwerking met JAM! komt jouw personeel juridisch gezien bij ons in
dienst. Jouw werknemers worden dan door JAM! uitbetaald. Op het loonstrookje zien de
werknemers het JAM! logo. Op de werkvloer verandert er echter niets. Jij blijft geheel zelf
verantwoordelijk voor de uitvoerende werkzaamheden.

Heeft de WAB (Wet Arbeid in Balans) effect op een overstap naar JAM!?
De WAB verandert niets voor een overstap naar JAM!. Wij zorgen ervoor dat jij je niet
meer zorgen hoeft te maken over de Wet Arbeid in Balans. Bovendien verricht JAM! extra
inspanningen om medewerkers langer binnen jullie organisatie te houden.

Lees hieronder het vervolg van de meest gestelde vragen.


Onze klanten

Veel gestelde vragen

De relatie met je werknemers wordt alleen maar versterkt omdat jij je handen vrij krijgt om te investeren in je team. JAM! opereert op de achtergrond en wij bemoeien ons niet met wat er op de werkvloer gebeurt. Wij ondersteunen juist in de processen, zodat alles voor je werknemers goed geregeld is.
JAM! neemt hierin al het werk voor je uit handen. Wij vragen de noodzakelijke gegevens op. Ook besteden wij veel tijd aan het informeren van jouw medewerkers. Hiervoor maken we samen met jou een planning, zodat jouw JAM! contactpersonen bij jouw horecazaak of -zaken aanwezig zijn om de medewerkers persoonlijk te woord te staan en al hun vragen te beantwoorden.
Jazeker! Zij/hij krijgt de handen juist vrij om aandacht te besteden aan het team. De invulling ervan, de tevredenheid van medewerkers en de kwaliteit bijvoorbeeld. JAM! neemt de administratieve en juridische verplichtingen over. Hierdoor kan een HR Manager doen waarvoor hij of zij opgeleid is!
Het belangrijkste is dat een contract bij JAM! inhoudt dat medewerkers exact dezelfde arbeidsvoorwaarden hebben als bij hun huidige contract. Zij gaan er niet op achteruit.

JAM! wil ook een actieve rol spelen in de communicatie van de overstap. Wij informeren jou uitgebreid, maar besteden nog meer tijd aan jouw werknemers. Door voorafgaand regelmatig op locatie te komen en per medewerker individueel gesprekken in te plannen, zorgen wij ervoor dat alle medewerkers precies weten wat ze van ons kunnen verwachten.

JAM! bestaat uit 8.000 medewerkers die bij meer dan 340 organisaties werken. Al deze 340 bedrijven hebben dezelfde overstap gemaakt als waar jij nu over nadenkt. En of dit nou een lunchroom was met 3 mensen die er al 15 jaar werkten, of een horecagroep met meer dan 400 medewerkers in dienst, JAM! zorgt ervoor dat al deze mensen achter een overstap komen te staan.
Een boekhouder doet een loonadministratie en maakt misschien een arbeidsovereenkomst voor je op. JAM! doet dit ook, maar verzorgt daarbij een complete HR dienstverlening. Wij adviseren je pro-actief over alle keuzes die je op personeelsgebied moet gaan maken. Wij werven nieuwe medewerkers voor je. En we zorgen ervoor dat alle wet- en regelgevingen op de juiste en meest optimale manier gevolgd wordt binnen jouw bedrijf. Kijk op onze dienstenpagina’s voor een complete opsomming van wat wij allemaal doen voor onze klanten.
Als eerste is het belangrijk om te bedenken wat er allemaal bij loonkosten komen kijken. Je hebt het nettoloon en de afdracht aan de Belastingdienst, maar ook zaken als een verzuimverzekering of de kosten voor het maken van loonstroken. Al deze kosten vervallen op het moment dat je met JAM! werkt.

Daarnaast zijn premies die je als organisatie aan de Belastingdienst afdraagt variabel. JAM! is een grote werkgever, waardoor onze afdrachten anders kunnen zijn dan die van jouw organisatie. Bovendien is de omvang van JAM! waar het voordeel vandaan komt. Bij jou vervallen bijvoorbeeld de kosten voor een verzuimverzekering, de arbodienst, het maken van loonstroken, en de tijd die je erin moet steken. Punten die jij nu allemaal als losse organisatie inkoopt. JAM! doet dit namens meer dan 340 bedrijven. Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat jouw totale kosten kunnen dalen!
Omdat wij alleen maar horecaklanten hebben. Onze hele organisatie is hierop ingericht. Wij hoeven niet per bedrijf een cao uit te pluizen. Wij hanteren enkel de horeca cao. De WAB heeft er ook voor gezorgd dat de arbeidsvoorwaarden gelijk getrokken worden. Dit maakt het wat ons betreft alleen maar beter. De voordelen die wij bieden, zoals een kostenvoordeel, blijven immers bestaan. En dat terwijl jouw medewerkers hun identieke voorwaarden behouden.
Vroeger viel je als payrollwerknemer onder de uitzend-cao. Hierdoor kregen deze mensen contracten waardoor ze ook ingezet konden worden bij andere organisaties. Dit is door de WAB veranderd. Zij werken exclusief voor jou, middels een arbeidsovereenkomst die identiek is qua voorwaarden. Zij kunnen dus niet door JAM! ergens anders tewerkgesteld worden en ook hebben zij gewoon hun contract.
Jij blijft hun opdrachtgever. Jouw medewerkers blijven hun werkzaamheden bij jou uitvoeren, en met jou bespreken ze nog steeds zaken zoals hun uren of salaris. JAM! wordt hun juridische werkgever, wat ze alleen maar voordelen oplevert. Wij regelen alle administratieve zaken rondom hun dienstverband. Denk maar aan het arbeidscontract, het op tijd uitbetalen van het salaris, hun pensioen en eventuele ziekmeldingen. Op ons kantoor zit een heel team die ervoor zorgt dat alles voor jouw medewerkers tiptop geregeld is. Bovendien zijn er persoonlijke contactpersonen bij JAM!, die van allerlei zaken op de hoogte zijn. Jouw medewerkers kunnen met al hun administratieve vragen bij ons terecht.
Ja, je krijgt een eigen HR Manager vanuit JAM! die alles voor jou verzorgt. Zij adviseert je over alle keuzes die je te maken hebt. Ook handelt zij alle vragen van jou en jouw medewerkers af. Ze is praktisch een directe collega, maar werkt op afstand!
Wij spreken geen looptijd af met onze klanten. Dit houdt ons scherp om altijd de allerbeste service voor jou te realiseren.
Via onze eigen JAM!-recruiters helpen wij onze klanten met het structureel invullen van vacatures. Dit gaat niet door eenmalig een keer iemand voor een shift te leveren; wij zorgen voor vaste werknemers die langdurig blijven werken.
Ook heeft JAM! het platform Deats beschikbaar voor al haar klanten. Hierop kun je door profielen van kandidaten heen gaan, en matchen met degene die jij interessant vindt! (www.deats.nl)
Dit juichen wij altijd toe. Als je bij ons aangeeft dat je dit wenst, dan brengen wij je in contact met de juiste personen. Laat ons weten of je bijvoorbeeld een werknemer, restauranteigenaar of een HR Manager van een klant wilt spreken en dan sturen wij jou de contactgegevens door!